Monday, November 14, 2011

Köttfärslimpa



För några veckor sen så köpte jag ett storpack köttfärs
(typ 5kg) och jag va så klantig att jag la in hela klumpen
i frysen istf i kylen ute i garaget. Gaaah! Men igår tog jag ut
hela köttklumpen för att tina den och idag har jag stått i
köket i flera timmar och grejat :) Bla blev det köttfärslimpa
ala LCHF. Om man vill kan man ha i färskost (creme bonjour
tex), men jag skippade det.

500 g blandfärs
1 gul lök
1 äggula
1 dl grädde
1 dl hackad färsk lr fryst spinat
1 tsk salt
1 msk soja
1.5 tsk vitpeppar
½ tsk kryddpeppar
½ tsk ingefära

Blanda alla ingredienser i en skål. Forma en limpa av mixen
i en ugnssäker form (alt i en sockerkaksform), grädda i ugnen
45min på 175 grader. Servera med blomkålsmos (eller som jag
med blomkålsris), sås och sockerfria lingon. Mums.


No comments:

Post a Comment