Thursday, November 17, 2011

Carbonara

Idag var jag till affären och köpte på mig 2 paket low carb pasta.
Enligt förpackningen så ska den ha 5gram carbs per portion.
Med pastan åt jag en god carbonara. Får se om sötsuget sätter
igång, om inte så är det super! Har nämligen hört lite blandade
reviews ang pastan :)

Till din carbonara behöver du

3-4 skivor bacon i små bitar
1 dl grädde
0.5-1 dl riven ost (jag körde på mozzarella)
Svart peppar
Färska kryddor

Stek baconet, ha på grädde och låt koka upp. När
såsen tjockat till sig lite granna har du i osten. Låt den
smälta. Krydda rejält med svartpeppar och ha i
valfria färska kryddor (jag hade bara persilja hemma).
Om du ej har tillgång till pasta så kan du äta såsen
över broccoli eller andra grönsaker, blomkålsris eller
något annat kolhydratfattigt :)



Mer info om låg kolhydrat pasta hittar du HÄR

No comments:

Post a Comment