Friday, August 26, 2011

Curry Dressing

Här i USA är det svårt att hitta curry dressing. Det är en av de
saker jag saknar från Sverige. Nu behöver jag inte sakna det
längre för jag har hittat ett recept som smakar precis
som dressingen jag äter på vårt lokala pizza/sallads hak.
SÅ GOTT!!

1 gul lök
Smör
1 msk curry och mango krydda (santa maria)
1/2 tsk honung (alt Agave nektar)
1 burkar crème fraiche
Flingsalt
Nymald svartpepppar.

Stek lök och curry i smöret. Ställ i kylen tills löken svalnat.
Häll i creme fraichen och toppa med honung eller agave
(alt annan flytande sötningsmedel) och kryddor. Låt stå i
kylen så smakerna kan dra åt sig. Passar super till typ.. ALLT.
Jag åt det till grillad kyckling med en grönsallad. Men det
skulle passa till grillat fläsk eller nötkött, tillbehör till sallad
eller varför inte blandad strimlad kyckling med dressingen
för en enkel kycklingsallad. MUMMA :)



No comments:

Post a Comment