Monday, August 29, 2011

Dag 9

Har inte ställt mig på vågen på några dagar. Men jag tror jag är nere på runt
135lbs. 5lbs kvar till delmål. Horray! Vi har svärföräldrarna på besök och
det är ju sååå svårt att hålla en bra diet och fortsätta med träningen när
man har folk på besök. Men jag har kört LCHF så gott det går, iaf
undvikt kolhydrater. Gymmet har jag gått till under helgen och idag
och jag planerar att gå på pilates tis och tors, styrka på ons
och kondition fre och lör. Jag brukar köra 1 vilodag, denna
vecka får det bli söndag.



Igår lagade jag mammas Örtagårdskyckling.
Så gott. Jag älskar när jag lagar nåt och det smakar som mammas
mat. Och igår lyckades jag och hela familje uppskattade maten.
Serverade med blomkålsris och det va SÅÅÅ smarrigt!

1 grillad kyckling
100 g margarin eller smör
2 msk senap, 1 msk fransk och 1 msk vanlig
2 msk soya
1½ tsk stött grönpeppar
2 dl grädde

Skär kycklingen i små bitar och stek i smöret. Blanda
alla ingredienser till såsen. Rör ihop allt och låt puttra på
spisen i 10-15 minuter.


No comments:

Post a Comment