Thursday, December 8, 2011

tjenare bloggen..

Ja.. för det är väl så man ska skriva ;) ?

Har varit lite halvdött här i nån vecka nu. Det beror på att vi var
till Mexico över Thanksgiving och sen har vi bara lökat här hemma..
eller ja.. inte lökat.. vi har faktiskt varit rätt busy med julklappar,
graninhaldning, skola, julmarknader och massa annat.

Mexico va härligt.. men såklart blev det lite fusk. Största
fusket och boven i min viktuppgång (mer om det senare)
var såklart ALKOHOL. Vi bode på all inclusive så det blev
såklart massa fruktiga (sockerbombsfyllda) drinkar varje
dag. Men det var jag värd ;) Pina colada, strawberry
daiquiris, peach margaritas, sangria.. ja.. det fanns 75 olika
drinkar att välja på och såklart måste man pröva så många
som man bara kan under de 6 dagar vi va där..

Så,utöver drinkarna så skötte jag mig? Nej, jag smög även
in 1 dessert varje kväll. Suck. MEN utöver det så skötte
jag mig. Inget bröd, ris, chips.etc. Men vågen visade
ju fetplus när jag kom hem iaf. Usha på mig. Nu står jag
på 137lbs (dvs ca 62kg) och det verkar vara min kropps
nya bekvämlighetsvikt, dvs jag behöver inte göra nåt spec
för att gå upp eller ner. Kroppen håller sig däromkring.
Förr om åren har min bekvämlighetsvikt varit 59kg..
men jaja. I Januari åker jag till Sverige med barnen. Då
får vågen gärna visa 59 som den gjorde innan Vegas.

Titta va smal o snygga jag var i okt!





Här är en strandbild fr Cabo iaf :) Inte så illa, men inte där jag
önskar att jag skulle vara..







Sen vi kom hem har jag legat i hårdträning och försökt
sköta maten riktigt ordentligt... men jag har liksom
tappat gnistan. Känner bara blä!! Varför kämpa och
hålla på när man bara går upp och ner... sen har vi
pratat lite om att försöka bli gravida igen och
då känner jag ännu mindre motivation. Har en kompis
som vill att jag ska vara med i hennes lag för
nån fitness utmaning, men ja äh ja vet inte..

Julen står för dörren och.. ja.. blandade känslor
inför allt. Älskar att baka och vill så gärna och greja,
men samtidigt så vet jag att jag inte kan hålla
fingrarna borta om jag börjar äta. Suuuuck.

No comments:

Post a Comment