Friday, March 2, 2012

Jordgubbsmjölk

Min dotter på snart 4år har med sig matsäck när hon
går till skolan. Jag tycker det är väldigt skönt
för jag kan kontrollera vad hon äter. När vi är
på affären så brukar hon jämt säga att hennes
kompisar får chocolate eller strawberry milk
istf vanlig mjölk och försöker tjata till sig
det hon med. Jag brukar jämt säga nej,
det finns ingen anledning att dricka
söt mjölk med massa tillsatser. Idag ska vi
åka iväg på en liten weekend trip och jag
köpte lite snacks på affären. Jag tänkte att
jag kanske kunde låta dottern få 1 jordgubbsmjök
iaf, för den är ekologisk och jadajada. Läser
på förpackningen och den har 25gr carbs!
Jämfört med 11gram i vanliga mjölken.
Nae tyvärr, blir vanlig mjölk i fortsättningen
också..

http://dl8.glitter-graphics.net/pub/2747/2747788cjxyke4x7c.gif

No comments:

Post a Comment