Monday, April 30, 2012

Amazing

Jag har besök fr Sverige just nu, så jag ligger lågt på LCHF blogg-fronten. Det är mer livat på min personliga blogg. Maddes Cali Dreamin. Där skriver jag inte om LCHF, men om andra roliga saker :)
Idag lagade jag en GOD gryta med fläskfile, jag hann inte ta bilder, men recept kan ni få :D

500 gram fläskfile
4 scharlottenlökar
4 teskedar dijonsenap
2-3 teskedar svartvinbärsgele
15-20 hela grönpepparkorn
5 dl grädde
1 köttbulongtärning

Strimla fläskfile och stek i en gryta. Ta ut köttet, hacka löken och stek den snabbt.
Ha i kött, senap, stött grönpeppar, gele, grädde och buljong (jag använde
1st kyckling flavor boost. Den gör btw att ALLT blir gott!! Såser, grytor, gratänger. You name it. Ha i lite flavor boost så smakar det FREAKIN AWESOME!!). Låt puttra i några minuter och servera med blomkåls ris och sallad. MMMM!

No comments:

Post a Comment