Friday, April 20, 2012

Snor.

Så, jag har varit sjuk av och till sedan December. Superjobbigt.
Nu är jag förkyld igen. Med tilltäppt näsa och tryck runt
ögonen. Var på zumba igår och det känds OK. Jag har inte feber
eller nåt, så ja känner mig inte riktigt sjuk. Mest jobbigt att
va täppt i näsan. Jag började googla runt lite för att hitta
bra sätt att bli av med täppta näsan. Och.. hittade en lista
på mat som producerar snor och som man ska undvika om
man kan..

Sinus Foods
Here is a list of common foods which can stimulate the production of mucus, which in turn can lead to other sinus issues such as: congestion, pressure and sinusitis and therefore should be avoided:

  • Food containing additives
  • Eggs
    • when eaten regularly
    • effect varies from person to person
  • Omega-6 fatty acids containing foods
  • Refined vegetable oils
    • safflower
    • sunflower
    • corn oil
    • sesame
  • Saturated fats and trans fats
    • high fat meats
    • dairy products
    • deep-fried foods
  • Fermented foods
    • cheese
    • sour kraut
    • wine
    • beer, etc.
  • Foods containing sugar in significant amounts
    • soft drinks
    • desserts
    • ice cream
    • cold breakfast cereals with sugar
  • Cow's milk--possibly one of the worst
  • Refined carbohydrates
    • white bread
    • white rice
    • pastas
Great, det är ju typ det jag LEVER på när jag äter LCHF?
Nån som haft problem med detta..??
Och här kommer en lista på sånt man SKA äta för att
inte ha problem med bihålorna

Foods Good for the Sinuses
  • Fruits
    • pineapples
    • lemons and limes
    • grapefruits
      • has cleansing properties
      • promotes general health
    • avocados
    • apples
    • pears
    • apricots
    • peaches
  • Fresh vegetables
    • carrots
    • lettuces
    • turnips
    • water cress, etc.
  • Coconut water
    • it has much potassium
    • it is credited with bodily cleansing properties
Det va ju inte mycket på den där listan man kan äta.
Gaah, jaja får väl äta lite frukt kanske och se om det blir
bättre. För så här kan jag inte ha det. Jag tänkte att det
kanske är allergier först, men allergi medicinen ger ingen
effekt och ja.. näsan är HELT täppt :( Tips.. nån??

No comments:

Post a Comment