Sunday, October 2, 2011

Crepes



Blev så sugen på crepes för några dagar sedan och började
leta febrilt efter ett bra recept. Vi var i Paris i somras och
jag levde på crepes i alla dess former och div gottiga
bakverk (tarte de pomme. o m g YUUUM). Iaf så kan jag ju
inte äta vanliga crepes, men lyckades hitta ett bra recept
som blev otroligt gott. Man kan variera fyllningen hur man
vill, jag körde på skinka, ost och svamp. Mmmmm.

Recept 4 personer

6 ägg
2 1/2 dl vispgrädde
2 msk fiberhusk
1/2 tsk salt
smör till stekning

Valfri fyllning

Värm ugnen till 250c. Vispa ihop smeten och stek tunna lite mindre pannkakor/crepes (5-7 stycken). Ha på din fyllning och rulla ihop pannkakorna till rullar, lägg
i ugnsfast form. Jag gjorde en halv smet och fick 4 crepes. Ha på riven ost
uppe på, jag kryddade lite med peppar och oregano. In i ugnen i 5-8min.


No comments:

Post a Comment