Wednesday, October 19, 2011

Pizza



O M G Detta va så gott! Mums mums.
Ja va lite tveksam till det hela, men det blev super.
Toppa med dina favvo toppings, ja använde mitt
säkra kort svamp o skinka.

120 g cream cheese
4 ägg
1,8 dl grädde
0,6 dl Parmesan, eller annan smakrik ost
1 matsked Italiensk salladskrydda eller oregano

Ugnen 175 grader.

Klä en långpanna med papper. (hög kant på plåten, då det blir enklare att få en bra form på pappret, så att inte smeten rinner ut för mycket).

Vispa ihop cream cheese, och ägg till en jämn smet.
Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt.
Blanda sedan i resten av pizza botten osten.

Häll allt på den papperklädda plåten, och bred ut till en jämn botten.

Grädda i 175 grader i 25-30 min tills den blir gyllene.

När botten är färdig, tar ni ut den. Läger på tomatsås och toppings. Ställ in Pizzan i ugnen på 200 grader i fem minuter (tills osten smält). Ta fram låt svalna 5 min.

ps. Jag gjorde en halv sats och gjorde min pizza i en pajform.

No comments:

Post a Comment