Tuesday, September 20, 2011

Soppa

Igår prövade jag att göra köttfärssoppa med sting som jag
hittat på matklubben.se. Mycket gott och min 3åriga dotter
ville hellre ha min man än tacos som de andra åt. Gick rätt
snabbt att röra ihop och smakade väldigt gott. Står på sidan
att den gör att man raaasar i vikt. Men det är nog om man äter
soppan till lunch och middag i 1v, vilket ja inte kommer göra.
Spec inte eftersom jag bara gjorde en halv sats och den
kommer ta slut idag om jag äter den till lunch och middag :)

Ingredienser inom parantes är sådant som jag lagt till.

1 liter vatten
2 buljongtärningar
1 gul lök
4-5 vitlöksklyftor
800 g köttfärs
2 morötter
5 dl vispgrädde 34%
2 msk sambal oelek
(champinjoner)
(salt och peppar)
(paprika)

Häll vatten i en stor kastrull. Tillsätt buljong tärningarna. Häll i grädde och
koka upp.

Stek köttfärsen tillsammans med lök och vitlök.
Ha i svamp och stek tills den fått fin färg. Krydda och ha i sambal.

Blanda med vätskan och låt koka en stund.

Mums!

No comments:

Post a Comment