Saturday, September 24, 2011

Tacolåda

Lagade en god tacolåda till middag. OJOJOJ så mättande den
var. Ja kommer ha lunchlåda hela veckan med all mat
som blev över ;) Det va ju helt omöjligt att ta kort på den
också när den väl lassats upp på fat. Glömde bort att göra
det innan vi högg in. Men ja tror ja tillslut fick till ett kort
som inte gjorde att maten ser ut som den varit nere och
vänt redan -sorry-



Jag gjorde först min egna tacokrydda för första gången.
Superenkelt.

  • 1 tesked chilipulver
  • 1/4 tesked vitlökspulver
  • 1/4 tesked lök pulver
  • 1/4 tesked red hot chili flakes
  • 1/4 tesked torkad origano
  • 1/2 tesked paprika pulver
  • 1 1/2 tesked krossad kummin
  • 1 tesked salt
  • 1 tesked svart peppar
Till taco gratängen behöver du
  • 400 gram köttfärs
  • 1 paket philadelphia cream cheese (250gram)
  • 2 dl creme fraiche
  • Riven ost (jag använde en mexikansk blandning)
  • Taco tillbehör (sallad, grönsaker, salsa.etc)
Ställ ugnen på 200gr. Stek köttfärsen och ha på din kryddblandning (ca 3 msk).
Ha på lite vatten så det inte blir för torrt. Blanda creme fraiche med
cream cheesen. Bre ut i botten på en pajform (lr annan ugnsfast form).
Häll på köttfärsröran. Jag hade på skivade tomater och sedan ost på det,
men du kan ha på andra grönsaker nu om du inte vill servera dom
på sidan av. In i ugnen i ca 20min.

Jag serverade min med en grönsallad och färsk salsa. Mums.

http://dl10.glitter-graphics.net/pub/91/91600gh602qs7z8.gif

Aaariiiiibaaa
!!

No comments:

Post a Comment